یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 11 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۳:۲۷:۳۳

حمایت سازمان بنادر از دانشگاه‌ها برای توسعه راه‌های دریایی

باشگاه خبری فراساحل: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان از طرح‌های دانشگاهیان برای توسعه راه‌های دریایی حمایت می‌کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مارین، محمد سعید نژاد در نخستین کنفرانس ملی ناوبری که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد اظهار داشت: تحریم علیه ایران بر ناوگان حمل و نقل نیز تاثیر گذاشته است؛ اما نباید بگذاریم تا این تصمیم غیرانسانی به سیستم ناوگان حمل ونقل ما ضربه بزند. وی اظهار داشت: تاکنون اقدامات قابل توجهی با همکاری صنعت و دانشگاه‌های کشور برای کاهش اثرگذاری تحریم‌ها در بخش ناوبری انجام شده است. مدیر سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از اهداف فعالیت‌های این سازمان را تامین ایمنی راه‌های کشور با استفاده از تجهیزات داخلی عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد که بتوان با توسعه صنعت داخلی و همکاری بخش‌های علمی کشور مشکلات را رفع کرد. این مقام مسوول خاطرنشان کرد: تحریم‌های ناعادلانه در کشور امکان استفاده از صنایع داخلی را به منظور توسعه امکانات ناوبری ایجاد کرده است.

در حال حاضر برخی ازکالاها تحریم نیست اما ورود این کالاها هزینه‌بر است از طرفی صنایع کشور عادت کرده‌اند تا از کالاهای مشابه خارجی استفاده کنند؛ اینها عادت است و همین عادت‌هاست که باعث ایجاد مشکل در توسعه صنایع داخلی می‌شود. معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیر سازمان بنادر و دریانوردی از امضای تفاهم‌نامه این سازمان با جهاد دانشگاهی به منظور توسعه همکاری‌های فناورانه و علمی خبر داد و گفت: این نخستین گام برای توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه است. وی افزود: سازمان بنادر و کشتیرانی از تمامی طرح‌های علمی و پژوهشی در حوزه فعالیت‌های خود استقبال می‌کند. سعید نژاد ازناوبری به عنوان ابزاری برای هدایت ناوبان در جاده، راه‌آهن، هوا و دریا یاد کرد و گفت: با پیشرفت تکنولوژی در بخش ناوبری، نقش انسان روزبه‌روز کمتر و میزان خطاها کاهش می‌یابد.

کاهش حوادث دریایی در 11 سال گذشته با استفاد از تکنولوژی‌های نوین

سعیدنژاد خاطرنشان کرد: تعداد حوادث دریایی در جهان از 173 مورد در سال 2002 میلادی به 93 مورد در سال 2013 میلادی رسید و این کاهش در تعداد حوادث دریایی در حالی رخ می‌دهد که با رشد قابل توجهی در حوزه حمل و نقل مواجه بوده‌ایم. وی دو عامل مهم در حمل و نقل را سرعت و امنیت دانست و گفت: با استفاده از فناوری می‌توان این دو عامل مهم را در کنار یکدیگر استفاده کرد.


85 درصد حمل و نقل بین‌المللی از طریق دریا صورت می‌گیرد

وی افزود: در آخرین مطالعاتی که در طرح جامع مدیریت سواحل کشورانجام گرفت به این نتیجه رسیدیم که 85 درصد حمل و نقل بین‌المللی از طریق دریا انجام می‌شود ولی در نقش مسافربری دریایی جایگاه خوبی نداریم و انتظاراتمان هنوز برآورده نشده است. سعید نژاد اظهار داشت: حدود 16 میلیون نفر در سال از حمل و نقل دریایی درکشور استفاده می‌کنند.



  کد خبر : 560
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :